17 Ocak 2015 Cumartesi

Tahin pekmezli kek tarifi





Herkese merhaba

Uzun bir süredir sabahları nedenini anlayamadığım bir şekilde tahin pekmez yiyorum, hem de iştahla:) Durum böyle olunca bu ikiliyi bir yerlerde kullanmaya karar verdim ve araştırmalarım sonucunda kek yaptım. Buyrun tarifi:

Malzemeler:

3 tane yumurta
1,5 su bardağı tozşeker
1 su bardağı yoğurt
1 su bardağı sıvıyağ
5 yemek kaşığı tahin
5 yemek kaşığı pekmez
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
1 tatlı kaşığı tarçın
2,5 su bardağı un




Yapılışı:


Yumurtaları bir kaba kırıp şekeri ilave edin. Mikserle 3 dakika kadar çırpın. Yoğurt ve sıvıyağı katıp 1-2 dakika daha çırpın.
Tahin, pekmez,vanilya ve tarçını katıp kaşıkla karıştırıp 1 dakika kadar daha çırpın.
Kabartma tozunu, unu ilave edip çırpmaya devam edin.
Fırın tepsisine yağlı kağıt serip karışımı dökün.
Keki 180 dereceye ayarladığınız fırında 20 dakika kadar pişirin.Arada kontrol edin zira ben biraz yaktım :) Bu arada dilediğim yoğunlukta tahin pekmez tadı alamadım bu nedenle dilerseniz bu ikilinin oranını arttırabilirsiniz seçim sizin, afiyet olsun :) 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder