19 Ekim 2014 Pazar

ELMALI CRUMBLE ( KIRINTI TATLISI )



Merhabalar:)

Bugün sizlerle ilk defa yaptığım değişik bir lezzetin tarifini paylaşacağım. Özellikle çayın yanında çok güzel giden bu lezzeti denemenizi tavsiye ederim, hele ki benim gibi tarçın kokusuna bayılanlardansanız :)

Malzemeler:


3-4 elma ( ben 3 tane büyük yeşil elma kullandım )
1 çay bardağı kuru üzüm 
Tarçın
1 çay bardağı ceviz 
1/2 çay bardağı toz şeker
1/4 limon


Hamur için

100 gr. tereyağ ( soğuk olacak )
1 su bardağı toz şeker
2,5-3 su bardağı un
1 paket vanilya


Yapılışı:




Elmaları soyup küpler halinde doğrayıp,limon suyunu üzerine gezdirip karıştırıyoruz. 
Kuru üzümleri sıcak su içinde 5dk. kadar bekletiyoruz.
Borcama ( ben oval borcam kullandım ) elmaları, üzümü, çekilmiş cevizi ,toz şekeri ve tarçını ilave edip iyice karıştırıyoruz.
Hamur için bütün malzemeleri mutfak robotunda karıştırıyoruz. 
Hamur hazır olunca elmaların üstüne kırıntı şeklinde dağıtıyoruz.
Önceden ısıtılmış 180 derece fırında üstü kızarana dek pişiriyoruz.
Ilıkken daha lezzetli oluyor benden söylemesi, afiyet olsun :)

Not: Tarif, aylindendenemeler.blogspot.com dan alınmıştır. İnstagramda kendisiyle konuşup tarifi istedim o da sağolsun bloguna yönlendirdi beni burdan kendisine teşekkür ederim :)

Sevgiyle kalın arkadaşlar :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder