9 Ekim 2014 Perşembe

Havuçlu Patatesli Çorba Tarifi


Herkese merhaba
Bugün sizlerle ilk defa denediğim bir çorba tarifini paylaşacağım. Asıl tarif Sahrap Soysal'a ait ama birebir değil, üzerinde bazı değişiklikler yaptım ve gayet leziz olan bu tarifi sizlerle paylaşmaya karar verdim.

Malzemeler:


3 adet havuç
1 adet patates
1 adet soğan
Zeytinyağı
1yemek kaşığı un
4 su bardağı sıcak su
1 ya da 2 adet et bulyon
4 su bardağı süt
1 tatlı kaşığı tuz, karabiber
1 çay kaşığı kırmızı biber
1 çay kaşığı nane
Dilediğiniz kadar dereotu


Yapılışı:

Zeytinyağını orta boy bir tencereye koyup orta ateşe oturtun. Içine robottan geçirdiğiniz soğan patates ve havuçları ekleyin. Sürekli karıştırarak sebzeleri bir kaç dakika kavurun. Kavrulan sebzelerin üzerine unu serpiştirin. Karıştırarak 1-2 dakika daha kavurun.
Daha sonra sıcak haldeki et suyunu azar azar ilave edip topaklanmaması için sürekli karıştırın.( bir kaba suyu ve bulyonları koyup bulyonları karıştırarak erittim ve o şekilde et suyu elde ettim )
İnce kıyılmış dereotunu da ekledikten sonar sık sık karıştırarak kaynayıncaya kadar pişirip sütü de yavaş yavaş ilave edin.
Havuçlar yumuşayıncaya kadar, yaklaşık 30 dakika kadar pişirin.
Havuçlar yumuşadıktan sonra tuz , karabiber. kırmızıbiber ve naneyi ekleyip birkaç dakika daha kaynatın..
Ve çorbamız hazır, afiyet olsun :)
Not: Dilerseniz blendırdan geçirebilirsiniz son olarak, ben havuçların diri kalmasını istediğim için geçirmedim. 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder