3 Ekim 2014 Cuma

Köri Soslu Tavuk


Çok kısa bir aradan sonra merhaba :)

Çooook uzun zamandır aklımda olan ama yapmayı sürekli ertelediğim bir yemek yaptım bugün. İlk defa denedim ve resmen tadına bayıldık. İnternette kısa bir araştırmadan sonra işime gelen en basit tarifi seçtim kendime denemek için :) Malum ben hep pratik şeyler yapmaya çalışıyorum. Tarif Oktay Ustaya ait. Onun bir çok köri soslu tavuk tarifinden yalnızca biri bu, benim gördüğüm tariflerin içinde en basiti ve inanılmaz lezzetli :) Bugüne dek denemediyseniz mutlaka denemenizi öneririm. Buyrun tarife geçelim.

Malzemeler:

1 bütün tavuk göğsü
1 su bardağı krema
1 kase doğranmış mantar ( ben mantarı kafama göre ayarladım :) )
1 kuru soğan
1 çay kaşığı tuz
Karabiber
1,5 tatlı kaşığı köri ( önce bir kaşık koydum tadıp ekleme yaptım size de öyle yapmanızı öneririm )


Yapılışı:

Soğanları küp küp kesin, tencerede bir miktar sıvı yağı kızdırın ve soğanları ekleyip kavurmaya başlayın. Kavurduktan sonra küp küp ( küpler küçük olmasın fazla ) doğradığınız tavukları ekleyin ve kavurmaya devam edin. 5 dk kadar kavurduktan sonra mantarları ekleyin ve tavuk suyunu salıp tekrar çekmeye başlayana dek arada karıştırıp kontrol ederek pişirin. Daha sonra tuz karabiber köri ve kremayı da ekleyin ve pişmeye bırakın. Benim kremam çok sıvıydı ilk döktüğümde çorba gibi oldu korktum beceremedim diye ama piştikçe çekti suyunu ve sos kıvamında kaldı su. Yanına ister makarna ister pilav canınız ne istiyorsa yapın ve afiyetle yiyin ama mutlaka bu lezzeti deneyin :)
Şimdiden herkese mutlu, sağlıklı, huzurlu, sevdikleriyle geçireceği bir bayram dilerim.
Afiyetle, sağlıcakla kalın...



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder